ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΝΤ. ΔΑΡΑΗ 

1)   Γενικές πληροφορίες

Γεννήθηκε στις 14/12/1964 στον Κολινδρό Πιερίας, όπου και ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του. Είναι παντρεμένος και πατέρας τεσσάρων παιδιών. Το πρώτο του παιδί έχει σοβαρή αναπηρία και αντιμετωπίζει νοητικές  προκλήσεις επί γενετικού συνδρόμου. Διαμένει στο χωριό του, ενώ στο παρελθόν έζησε σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, καθώς και 7 χρόνια στην Αυστραλία. 

2)   Επαγγελματική διαδρομή

Διορίστηκε ως δάσκαλος το 1987 και υπηρέτησε σε μονοθέσια, τριθέσια και εξαθέσια δημοτικά σχολεία, καθώς και σε σχολεία ελληνικών κοινοτήτων της Αυστραλίας. Από τον Απρίλιο του 2003 έως τον Οκτώβριο του 2018 (15,5 έτη) ήταν Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το Νοέμβριο του 2018 έως τον Ιούνιο του 2022 υπηρέτησε ως δάσκαλος τάξης στο 1ο Δ.Σ. Κολινδρού. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 και μετά, από διαδικασία επιλογής, τοποθετήθηκε με θητεία στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στις 28/2/2023 επιλέχθηκε για τη θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

3)   Πανεπιστημιακές Σπουδές & Τίτλοι Σπουδών

1. Είναι Διδάκτωρ (PhD) (πρώτο διδακτορικό) του τομέα ελληνικών σπουδών, του τμήματος γλωσσών, γλωσσολογίας και πολιτιστικών κληρονομιών, της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου La Trobe της Μελβούρνης (με υποτροφία)

2. Είναι Διδάκτωρ (PhD) (δεύτερο διδακτορικό) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  (Άριστα)

3. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Master) στις Επιστήμες της Αγωγής, στην κατεύθυνση ψυχοπαιδαγωγική παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της Παιδαγωγικής Σχολής, Α.Π.Θ. (Άριστα)

4. Είναι κάτοχος Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. (Άριστα)

5. Πτυχιούχος Π. Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Άριστα)  

6. Πτυχιούχος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας (Πολύ Καλά)

7. Πτυχιούχος Τμήματος Θεολογίας του Α.Π.Θ. (Πολύ Καλά)

 

4)   Ξένες Γλώσσες

Έχει αποκτήσει πιστοποιητικά όλων των επιπέδων γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας (Cambridge, TESOL, Κ.Π.Γ.). Το ανώτερό εξ αυτών είναι επιπέδου Γ2 (C2). Από το 2002 έχει άδεια διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας, την οποία δεν αξιοποίησε λόγω της δημοσιοϋπαλληλικής του ιδιότητας

5)   Επίπεδο γνώσης Τ.Π.Ε.

Έχει πιστοποίηση γνώσης Τ.Π.Ε. και στα δύο επίπεδα Α και Β.

ο6)   Συγγραφικό Έργo

6α) Βιβλία

Έχει συγγράψει 4 βιβλία με ISBN σχετικά με την εκπαίδευση, τα τρία εκ των οποίων έχουν προλογίσει 4 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, καθώς και 1 βιβλίο με άλλους συγγραφείς 

1.    Κ. Α. Δαραής (2002) Ανάγνωση, Γραφή και άτομα με σύνδρομο Down, Θεσσαλονίκη, University Studio Press (προλόγισε η καθηγήτρια του πανεπιστημίου, Παντελιάδου Σουζάνα) ISBN 960-12-1060-1

2.    Κ.Α. Δαραής (2010) Δυσκολίες στην Επίλυση Μαθηματικών Λεκτικών Προβλημάτων, Πρόγραμμα Διδασκαλίας Μαθηματικών Λεκτικών Προβλημάτων για μαθητές Ε΄, Στ΄ Δημοτικού & Α΄ Γυμνασίου,   University Studio Press:Θεσσαλονίκη (προλόγισε ο κ. Φύκαρης Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής  στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στο πεδίο της διδακτικής μεθοδολογίας) ISBN 978-960-12-1950-9

3.    Κ. Α. Δαραής (2007) Εκπαιδευτικά Θέματα, Κατερίνη: Μάτι ISBN 960-6692-10-8

4.    Κ.Α. Δαραής (2005) Ο ελληνισμός του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου μέσα από τον αγγλοαυστραλιανό τύπο (Hellenism of the Second World War as perceived by the Australian Press an extensive and comprehensive summary in English), Κατερίνη, Μάτι (προλόγισαν οι πανεπιστημιακοί Karalis Vrasidas, University of Sydney & A.M. Tamis, La Trobe University) ISBN 960-8042-71-25.

5.    Κ.Α. Δαραής (2013) Η φοίτηση των μαθητών με μαθησιακές ή συμπεριφορικές ιδιαιτερότητες στα Δημοτικά Σχολεία της Βόρειας Πιερίας μέσα από την οτπική γωνία του Σχολικού Συμβούλου Γενικής Αγωγής (2003-2010) σ.σ. 193-206 στο βιβλίο με τίτλο «Από την Ειδική Αγωγή στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, από το σχολείο σε μια κοινωνία για όλους (2013) Θεσσαλονίκη: Γράφημα ISBN: 978-960-6865-73-2

 

6β) Άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά

Έχει συγγράψει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με ISSN και επιτροπές κρίσης για θέματα σχετικά με την εκπαίδευση 

1.    Κ.Α. Δαραής (2023) Δάσκαλοι/ες και χαρακτήρας του δημοτικού σχολείου. Χρονικά, τεύχος 31, 5-12, Π.Σ.Π.Θ.-Α.Π.Θ., ISSN: 2241-679Χ

https://drive.google.com/file/d/1-MBmHJo6wBjeFNT_kqc5cMbEvGQxSx8b/view 

2.    Κ.Α. Δαραής (2019) Χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών και επιλογή τρόπων αντιμετώπισης του ομοφοβικού σχολικού εκφοβισμού. Νέος Παιδαγωγός, τεύχος 11, 331-342  ISSN: 2241-6781 http://neospaidagogos.online/files/11_Teyxos_Neou_Paidagogou_Martios_2019.pdf

3.     Κ. Δαραής (2014) Προσεγγίζοντας την περίπτωση των μαθητών που αντιμετωπίζονται στο σχολείο ως ομοφυλόφιλοι, Περιοδικό Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση, Τόμος 2, τεύχος 1, σ.σ. 115-125, Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, ISSN: 2241-7206 http://childeducation-journal.org/index.php/education/issue/view/13

4.    Κ. Δαραής (2010) Η διδασκαλία αναλυτικών μεθόδων επεξεργασίας του μαθηματικού προβλήματος μέσα από την οργάνωση των μαθητών της τάξης σε ομάδες, Περιοδικό Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, τ. 16, σ.σ. 146-161, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα ISSN 1109-284X http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos16/146-161.pdf

5.    Κ. Δαραής (2008) Σχέσεις σχολείου και οικογένειας, ο δάσκαλος σε ρόλο συμβούλου γονέων παιδιών με ιδιαιτερότητες, Περιοδικό Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, τ. 14, σ.σ. 163-179, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα ISSN 1109-284X http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos14/163-179.pdf

6.    Μ. Τζουριάδου, Γ. Μπάρμπας, Α. Γιατράκου, Κ.Δαραής, Ε. Λαζοπούλου, Σ. Ψαθάς, Μ. Ρόμπα, Κ. Σμοκοβίτου (2005) Αξιολόγηση μαθησιακών χαρακτηριστικών μαθητών Δημοτικού σχολείου με δυσκολίες μάθησης, Περιοδικό Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τεύχος 42/2005, σ.σ. 121-140, ISSN: 1106-2177 http://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/5954/1/mparmpas_p.121-p.140_2006.pdf

7.    Κ. Α. Δαραής (2003) Φωνολογική Ενημερότητα και Ανάγνωση, Περιοδικό Το Σχολείο και το Σπίτι, τεύχος 448, σ.σ. 33-44, Αθήνα, Κυριαζόπουλος, ISSN 1105-9125 http://library.pi-schools.gr/cgi-bin-EL/egwcgi/63145/showfull.egw/1+0+1+full

8.     Κ. Δαραής (2001) Τα άτομα με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία, επιστημονικό ηλεκτρονικό περιοδικό, Virtual School, τ.2, ISSN 1108-2356, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης http://virtualschool.web.auth.gr/2.2-3/Praxis/DaraisDisabilityInSociety.html

9.    Κ.Α. Δαραής (2001) Διδακτικά αξιώματα και αρχές που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διδασκαλία παιδιών με ήπια ή μέτρια νοητική υστέρηση για την επιτυχέστερη αφομοίωση μαθησιακών στόχων, Περιοδικό Το Σχολείο και το Σπίτι, τ. 431, σ.σ. 90-93 Αθήνα, Κυριαζόπουλος, ISSN 1105-9125

10.  Κ.Α. Δαραής (2000) Οι μαθησιακές (ακαδημαϊκές) δυνατότητες των ατόμων με σύνδρομο Down, σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και βιβλιογραφία, Περιοδικό Προσέγγιση, τ. 22, σ.σ. 28-38, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου, Πιερία 

6γ) Ανακοινώσεις σε συνέδρια, δημοσιευμένες σε πρακτικά

1.    Κωνσταντίνος Α. Δαραής (2018) Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικών που επηρεάζουν το βαθμό εμπλοκής τους κατά της ομοφοβικής βίας στο ελλαδικό σχολείο στο (επιμ.) Σχολείο Ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο 4-6 Μαΐου 2018 Θεσσαλονίκη: Περιφερειακή Δ/νση Π.Ε. & Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας ΙSBN 978-960-89999-7-8

2.    Κωνσταντίνος Α. Δαραής (2016) Έλληνες εκπαιδευτικοί και τρόποι αντιμετώπισης του ομοφοβικού εκφοβισμού στο Γρόσδος Σ., Κόπτσης Α., Ρουμπίδης Χ., Τσιβάς Α., (επιμ.) Σχολική βία και εκφοβισμός, Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου, 8-10 Απριλίου 2016. (σ.σ. 92-97) Θεσσαλονίκη: Περιφερειακή Δ/νση Π.Ε. & Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας ISBN 978-960-89999-2-3

3.    Κ. Δαραής, Π. Δωροκίδης, Γ. Χαλκίδου, Κ. Μιχαλοπούλου, Ρ. Παπαλεξάνδρου (2015) Οι μαθητές για το σχολείο που έχουν και το σχολείο που ονειρεύονται, 2ο Διεθνές Συνέδριο….για να Ξαναφανταστούμε το Σχολείο…., Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Σεπτέμβριος 24-26, 2016, Περίληψη σ. .σ. 56-57

4.    Κ.Α. Δαραής (2010) Η αντιμετώπιση των δυσκολιών επίλυσης μαθηματικών λεκτικών προβλημάτων μέσω της διδασκαλίας αναλυτικών μεθόδων επεξεργασίας και της οργάνωσης των μαθητών σε ομάδες, 2ο Πανελλήνιο συνέδριο ειδικής αγωγής με θέμα: «Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και στην πράξη» σ.σ. 835-853, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Απρίλιος 15-18/2010, Εκδόσεις Γρηγόρη ISBN  978-960-333-633-4

5.    Κ.Α. Δαραής (2007) Σχέση του υλικού χώρου της σχολικής τάξης και της διαρρύθμισης του με την ποιότητα επικοινωνίας δασκάλου-μαθητών και μαθητών μεταξύ τους και τη διαδικασία μάθησης (η περίπτωση μιας τάξης 6/θέσιου ελληνικού σχολείου), Συνέδριο-Πρακτικά με θέμα: η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, επιμέλεια: Γ. Καψάλης και Α. Κατσίκης, Σχολή επιστημών αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17-20/5/2007, σ.σ. 747-756

6.    Κ.Α. Δαραής, Αφροδίτη Τέλη (2007) Πρόγραμμα διδασκαλίας επικοινωνίας σε ένα αγόρι νηπιαγωγείου με νοητική υστέρηση, συνέδριο-πρακτικά με θέμα: η ειδική αγωγή στην κοινωνία της γνώσης, Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Αθηνών, σ,σ, 13-14, Εκδόσεις Γρηγόρη (Περίληψη παρουσίασης) ISBN 978-960-333-507-8

7.    Αμανατίδου Α., Αντωνίου Χ., Δαραής Κ., Κούτσιανου Σ., Πολυχρονίδου Π., Πρυμίδου Θ., Τρικκαλιώτης Ι., (2004) Φωνολογική Επίγνωση και διδασκαλία Ανάγνωσης, γνώσεις και απόψεις εκπαιδευτικών προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκ/σης, έρευνα που ανακοινώθηκε στο διεθνές συνέδριο «Η ευρωπαϊκή διάσταση της ειδικής αγωγής, Abstracts σ.σ. 22-23, University Studio Press, Θεσσαλονίκη (Περίληψη παρουσίασης)

8.    Κ.Α. Δαραής (2003) Οι συνθήκες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στην πολιτεία της αυστραλιανής πρωτεύουσας, (Australian Capital Territory), τόμος 1ος, πρακτικά 6ου διεθνούς συνεδρίου με θέμα: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών 

7)   Επιμόρφωση

Έχει εκατοντάδες ώρες επιμόρφωσης με βάση τα πιστοποιητικά που απόκτησε από τη συμμετοχή του σε προγράμματα που παρακολούθησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο Ι.Ε.Π., στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης (152 ώρες), σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής και αλλοδαπής καθώς και σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (συμμετοχή σε δύο).

8) Επιμορφωτής

8α). Επιλέχθηκε, για πάνω από 400 ώρες ως επιμορφωτής, σε προγράμματα διαφόρων ΠΕΚ, του Ο.Ε.Π.Ε.Κ και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου 

8β). Ως Σχολικός Σύμβουλος επί 15,5 χρόνια, οργάνωσε ο ίδιος δεκάδες επιμορφωτικές ημερίδες, συναντήσεις και εργαστήρια στα οποία εκτός της οργανωτικής ευθύνης συμμετείχε και ο ίδιος ως επιμορφωτής. Παράλληλα προσκλήθηκε ως επιμορφωτής, σε 13 επιμορφωτικές δράσεις άλλων εκπαιδευτικών περιφερειών

9) Ομιλητής σε επιστημονικές ημερίδες

Προσκλήθηκε ως ομιλητής σε 13 επιστημονικές ημερίδες με θέματα ψυχοπαιδαγωγικού ή ιστορικού περιεχομένου (στην Ελλάδα και στην Αυστραλία) 

10) Προσκλήθηκε ως ομιλητής 

Προσκλήθηκε ως ομιλητής σε επτά εκδηλώσεις για θέματα ψυχοπαιδαγωγικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος

                                                                1